Školní weby zaznamenaly nárůst návštevnosti až 500 %. Jak komunikovat s žáky v čase uzavřených škol?

Zadání práce na doma, příklady k procvičování i aktuální informace ze zavřené školy. Komunikace škol online je nyní tématem číslo jedna, cílem je zachovat aspoň nějaký provoz. Učitelé používají web jako hlavní komunikační platformu, v souvislosti s tím vystoupala od 10. března návštěvnost všech našich webů v průměru o více než 500 %.

Hlavním předpokladem je pro rodiče dostupnost informací. „Na naší škole jsou zvyklí používat elektronickou žákovskou knížku.

Zároveň ale v rámci webu školy fungují takzvané stránky tříd, které jsou velmi navštěvované a třídní učitelé přímo sem vkládají týdenní plány a další zadání pro žáky,“ říká Matouš Ettler, správce IT na ZŠ Lyčkovo náměstí v pražském Karlíně.

Udržovat rodiče a žáky v obraze se snaží i na ZŠ Kbely, kde web převlékli do nového kabátu teprve nedávno. „V tomto období chceme výuku zachovat pokud možno v co nejvyšší kvalitě, kterou nám dovolují společné prostředky a nástroje. Pedagogičtí pracovníci byli instruováni, jak postupovat a jak vést komunikaci,“ uklidňuje ředitel školy Květoslav Přibil. Na stránkách školy tak postupně přibývají aktuální informace třeba k průběhu zápisů, školním akcím nebo třeba kontakt na online poradnu školního psychologa.

Podobně také na ZŠ Kunratice zveřejňují postupně týdenní plány, odkazy na elektronické učebnice a další materiály. Pro rodiče jsou také důležité informace ohledně ošetřovného, i ty na webu najdou.

Nárůst celkem o 440 % zaznamenali také na ZŠ Březnice. Poukazují na to, že současná situace a množství informací jsou nezřídka nepřehledné. Díky řešení Webu školy se ale daří udržet informovanost žáků i rodičů co nejvyšší.

Nástroje a zdroje pro online výuku
Potřebujete poradit?